Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
Anno 2013 zijn de relaties tussen leerkracht en leerling minder afgelijnd dan vroeger. Ook het leren en de onderwijsprocessen zijn niet meer als voorheen. Jongeren zijn bovendien kritischer en mondiger geworden en beleven de afstand tussen hen en de lesgever als minder groot. De overdracht van leerinhouden en het bijbrengen van attitudes blijkt in de praktijk moeizamer te verlopen door deze veranderende verhoudingen. Regie in de klas wil zowel de beginnende als de ervaren leerkracht inzicht geven in de manier waarop hij de groeiende diversiteit en complexiteit binnen de klas en binnen de schoolmuren in handen kan nemen. Het boek laat nadenken, durft diepe karrensporen te verlaten en biedt praktische werkmiddelen aan. Daardoor kan de leerkacht met toenemend vertrouwen als regisseur van zijn klaspraktijk groeien. Zijn medespeler, de leerling, krijgt hier de rol van performer: hij is actief en wordt uitgedaagd om aan het leerproces deel te nemen. Groeien in sociale autonomie is het uiteindelijke doel van het leertraject. Leerkrachten uit het basis- en secundair onderwijs of uit de lerarenopleiding kunnen hier nieuwe, werkbare impulsen en inzichten ontdekken om met leerlingen de voorgestelde competenties in te oefenen. Het bereiken van deze competenties wordt theoretisch onderbouwd. De beeldspraak van de regisseur en de performer is dus meer dan een leuke invalshoek.
Initial didactic situation --- lerarenberoep --- leraren-leerling relatie --- Educational psychology --- competenties --- Didactic strategies --- Classroom management --- Handbooks, manuals, etc. --- #PBIB:+110.10 --- 454.22 --- Leerkracht-leerlinginteractie --- Relatie leraar-leerling --- Leerkrachtvaardigheden --- Onderwijsstijlen --- Onderwijsstrategieën --- onderwijsstijlen --- relatie leraar-leerling --- 691 --- Onderwijs : Didactiek : Algemeen --- Pedagogie en didactiek --- Klassenmanagement --- Lager onderwijs --- Secundair onderwijs --- Lerarenopleiding --- Relatie leraar - leerling
Choose an application
Begin je pas aan je studie hoger onderwijs of zit je al een tijdje met je neus in de boeken? Zoek je een efficiënte én gezonde manier om je grondig voor te bereiden op de periode van blok en examens of om je studie te combineren met je vrienden, hobby's of je job? Deze uitgave biedt heel wat nuttige tips & tricks om al deze uitdagingen aan te gaan. Zo maak je van jouw studie in het hoger onderwijs een succes!Bron : http://www.kuleuven.be/studentenvoorzieningen/studieadvies/succeshogeronderwijs/index.html
Studievaardigheden hoger onderwijs --- Studiebegeleiding --- Studiekeuze --- Studiemethodes --- Studievaardigheden --- hoger onderwijs --- studiemethode --- Studieadvies --- C6 --- studiebegeleiding --- studiekeuze --- 3 --- 378.1 --- 489.52 --- studieplanning --- Studiemethode --- 691 --- #KVHA:Hoger onderwijs --- #KVHA:Studiebegeleiding --- schrijfvaardigheid --- Scripties schrijven --- studiemethoden --- gezondheid --- examens --- studeren --- werkstudenten --- Hoger onderwijs --- 378 --- 371.21 --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- organisatie van het hoger onderwijs --- Studiebegeleiding (hoger onderwijs) --- Pedagogie en didactiek --- hoger onderwijs - studiebegeleiding --- Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --(algemeen) --- Studiemethoden --- Studiekeuze. --- Studiemethodes. --- hoger onderwijs. --- Bewegen --- nachtrust --- veilig vrijen --- voeding --- ergonomie --- studiewijzers --- paper --- studietraject --- 378 Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --(algemeen) --- Hoger onderwijs. --- Study methods --- leren leren --- Higher education --- timemanagement --- Studievaardigheden ; hoger onderwijs --- PXL-Central Office 2013 --- PXL-Central Office 2015 --- Concentratie (Aandacht)
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|